Інформаційно-комунікаційні технології в роботі шкільних бібліотек: напрями впровадження
Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, шкільна бібліотека, електронний каталог, база даних, Інтернет, електронна бібліотека, інформаційний ресурсАнотація
У статті розглядається роль інформаційно-комунікаційних технологій у перетворенні традиційних бібліотек на сучасні інформаційні центри. Досліджено, за яких умов сучасна шкільна бібліотека повинна посісти нове, відповідне сучасним реаліям динамічно прогресуючого світу, місце. Підвищення якості обслуговування користувачів можна досягти саме завдяки впровадженню IKT у традиційні бібліотечні процеси, зокрема: через створення електронних каталогів, бібліографічних i повнотекстових баз даних, організацію віртуальних книжкових виставок, розроблення веб-сайтів i надання доступу до світових i власних інформаційних ресурсів через Інтернет тощо.
Посилання
Артемов, Ю. И. Зачем школьной библиотеке компьютер? / Юрий Артемов // Бібл. форум України. - 2004. - № 4 ( 6 ). - С. 27-29.
Концепція інформатизації мережі бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів України : затв. рішенням Президії АПН України від 26.01.2006 р. // Освіта України. - 2006. - 17 берез. (№ 21). - С. 6.
Корнілова, Є. Корпоративні технології у наукових бібліотеках / Євгенія Корнілова // Бібл. вісник. - 2007. - № 4. - С. 7-12.
Манифест школьных библиотек [Электронный ресурс] / ИФЛА/ЮНЕСКО. – Электрон. дан. - Режим доступа: http://www.ifap.ru/ofdocs/ifla/iflaOl.pdf. - Название с экрана.
Матвійчук, О. Методика організації медіатек та шкільних бібліотеч-інформаційних центрів (ШБІЦ) / О. Матвійчук // Шкіл. б-ка. - 2005. - № 2. – С. 71-82.
Окінавська хартія глобального інформаційного суспільства [Електронний ресурс]. - Електрон. дані. - Режим доступу: http://www.e-ukraine.biz/ukraine7.html. - Назва з екрана.
Програма ЮНЕСКО «Інформація для вcix» [Електронний ресурс]. - Електрон. дані. - Режим доступу: http://portal.unesco.org. - Англ. мовою. - Назва з екрана.
Рогова, П. I. Перспективні напрями інформатизації бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів України / Павла Рогова, Юрій Артемов // Історія освітянських бібліотек України: наук. зб. / АПН України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського. - К.: Bирій, 2006. - С. 390-394.
Шрайберг, Я. Л. Современные тенденции развития библиотечно-информационных технологий / Я. Л. Шрайберг // Избранные труды / Я . Л. Шрайберг. - М.: ГПНТБ России, 2002. – С. 351-384.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правові основи редакційної політики базуються на Конституції України, відповідних нормах Цивільного кодексу України, законах України „Про авторське право і суміжні права”, „Про видавничу справу” та інших нормативних актах, які охороняють особисті немайнові права та майнові права суб’єктів авторського права і суміжних прав.
Право авторства належить авторам статей. Автором вважається дослідник, який дотримався всіх вимог до підготовки статті.
Виключні права на використання матеріалів „Наукових праць Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського” належать ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського як засновнику і видавцю. Передрукування матеріалів повністю або частково з освітньою або дослідницькою метою можливе лише за умови посилання на вихідні дані видання з обов’язковим зазначенням правовласника та імен авторів статей.
Допускається вільне відтворення й використання матеріалів видання в особистих, інформаційних, наукових, навчальних або культурних цілях відповідно до чинного законодавства України. Інші види використання можливі тільки після укладення відповідних письмових угод з правовласником.
У разі створення на основі опублікованих у виданні статей нових, творчо самостійних творів, цитування або перекладу фрагментів статей потрібно посилатися на першоджерело з дотриманням правил цитування.
Редакційна колегія видання реагує на сигнали, пов’язані з питаннями інтелектуальної власності, та працює над упередженням потенційних порушень чинного законодавства України щодо інтелектуальної власності та авторського права.